Onze Werkwijze

Wenst u een bedrijf te starten of over te nemen? Wenst u activiteiten te ontplooien in België? Of bent u gewoon op een punt gekomen dat u uw boekhouding professioneler wil aanpakken? 

In dat geval nodigen wij u graag uit voor een gesprek. We zetten alvast de koffie klaar.


1. Kennismakingsgesprek

Tijdens een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek kijken we of we een goede match zijn. U zoekt namelijk een accountantskantoor dat u kan helpen bij uw specifieke noden en u met raad en daad bijstaat.

a) Wenst u een bedrijf op te starten?

  • Dan overlopen wij met u uw plannen. 
  • We helpen bij de keuze tussen een vennootschap of eenmanszaak.
  • Op basis van uw input stellen we uw financieel plan samen. Naast de wettelijke verplichting, helpt dit plan u om een inschatting te maken van het verloop van de eerste levensjaren van uw onderneming. Het schat de levensvatbaarheid in en vormt tevens een instrument voor het bekomen van een eventuele financiering bij de bank.
  • Samen met uw notaris stellen we de oprichtingsakte op.
  • We begeleiden u doorheen het administratief doolhof en zorgen voor uw aansluiting bij de diverse instanties zoals het ondernemersloket (KBO), BTW (activatie ondernemersnummer), sociaal verzekeringsfonds, enz.
  • U kiest tussen zelf inboeken van de facturen en rekeninguitreksels of uitbesteden aan ons. Een combinatie van beiden is ook mogelijk.

b) U onderneemt reeds en zoekt een betrouwbare partner die u een kwalitatieve dienstverlening en waar voor uw geld levert?

  • Aan bestaande ondernemers bieden wij dezelfde service als aan starters maar dan vertrekkende vanuit de bestaande situatie. Deze lichten wij samen door, detecteren de pijnpunten en bespreken uw wensen en noden.
  • Op basis van uw input bieden wij een eerste fiscaal en/of juridisch advies.

 

2. U ontmoet uw vertrouwde dossierbeheerder

U heeft beslist om met ons in zee te gaan? Fijn!

De bedrijfsleider en/of accountant is en blijft uiteraard uw eerste persoonlijke aanspreekpartner in adviesverlening en zorgt steeds voor de financiële en fiscale opvolging van uw dossier.

Daarnaast staat ook een dossierbeheerder klaar die de operationele boekhouding van uw onderneming op zich neemt en waarmee u regelmatig contact zal onderhouden voor het alledaagse praktische beheer (inboeken, aangiften indienen, attesten verzamelen, enz.)

 

3. Onze samenwerking vangt aan

Niet alleen bij de start van onze samenwerking nemen wij veel taken uit handen, ook tijdens de verdere levensloop van uw onderneming verzorgen wij voor een uitgebreide dienstverlening.

Bovendien werkt uw accountant nauw samen met andere deskundigen zoals revisoren, notarissen, juristen, financiële instellingen, sociaal secretariaat, enz.